Taxatie bedrijfsinventaris

De taxatie van een bedrijfsinventaris is meestal gebaseerd op de nieuwwaarde. En dat is vaak noodzakelijk. Want bij calamiteiten moet er direct veel geld worden geïnvesteerd om een bedrijf weer snel op te starten. Er is geen tijd om offertes aan te vragen of goede tweedehands alternatieven te vinden. Vaak kiest men, om de continuïteit te waarborgen, voor bijvoorbeeld nieuwe machines.
Natuurlijk is elke situatie uniek en kunt u kiezen voor maatwerk. Bijvoorbeeld door een deel van de inventaris te waarderen op basis van vervangingswaarde.

Lorum ipsum

Huurdersbelang bij een gehuurd pand

Huurt u het pand waarin uw bedrijf gevestigd is? Dan is er sprake van zogeheten ‘huurdersbelang’. Dat zijn de investeringen die u in het pand heeft gedaan en zaken waarvoor u verantwoordelijk bent. Het is belangrijk deze goed vast te leggen in het taxatierapport. Zo bent u verzekerd van het bedrag dat nodig is om de investeringen in het pand te doen.

Taxatierapport van de inventaris

Wilt u een taxatierapport van de inventaris? Dan beginnen we met een opname op locatie van o.a.:

(kantoor)inventaris

machines

hand- en machinegereedschappen

interne transportmiddelen

Lorum ipsum

Geldigheid taxatierapport

Het taxatierapport van uw bedrijfsinventaris is drie jaar geldig. Gedurende die periode bent u verzekerd volgens de getaxeerde bedragen. Na drie jaar is het noodzakelijk een hertaxatie te doen. Zo kunnen we de bedrijfsinventaris actualiseren en de waarde aanpassen aan de huidige situatie. We geven u tijdig een seintje als het einde van de geldigheidsduur van het rapport nadert.

Benieuwd wat een professionele taxatie van uw bedrijfsinventaris kan betekenen?

Ma t/m vrijdag 08.30 - 17.00 uur

De Bree 18, 7468 DN Enter

Mailen

info@bureau-tax.nl